Home NieuwsNijmegen Ziggo geeft SSH&-bewoners bioscoopbon als goedmaker

Ziggo geeft SSH&-bewoners bioscoopbon als goedmaker

door Redactie

Internet- en TV-provider Ziggo wil haar klant SSH& en de bewoners tegemoetkomen vanwege de vele storingen die er door Ziggo zijn veroorzaakt afgelopen maanden. Alleen meer dan een bioscoopbon voor de Cimemec zit er voor de studenten niet in.

Storingen bij de vleet
Sinds SSH& een huwelijk is aangegaan met Ziggo, stapelen de storingen zich op. In november zorgde bouwschade voor een storing die ruim 24 uur duurde. Naar aanleiding van het storingsprobleem klaagden veel studenten bij de SSH&. De ontevreden studenten meenden dat Ziggo zijn afspraken niet na kwam en dat ze daarom recht hadden op een schadevergoeding. De huisvestingsorganisatie bleef ook niet buiten schot: ‘SSH& moet dit beter regelen met Ziggo.’ Zodoende ontvingen de bewoners op 17 februari een mail over gesprekken die zijn gevoerd met Ziggo. De provider belooft dat in maart de verbindingen in het SSH&-netwerk worden verbeterd door middel van een ‘redundant’ netwerk. Dit houdt in dat er dubbele kabels worden aangelegd, waardoor er bij een probleem bij de ene kabel, de andere nog wel gewoon werkt. Vincent Buitenhuis, manager Strategie & Wonen van SSH&, geeft aan dat deze dubbele kabel al eind maart zal worden aangelegd.

Gratis naar de bios
Op het gebied van schadevergoeding blijft de internetaanbieder echter in gebreke. Tegenover de veelvuldige en langdurende storingen stelt Ziggo maar liefst één hele bioscoopbon per gedupeerde in het vooruitzicht; dit is slechts een doekje voor het bloeden. In de mail legt de SSH& uit dat een financiële vergoeding zou neerkomen op een bedrag van 1 euro, waardoor er is gekozen voor de bioscoopbon. Ook maakt de studenthuisvestingsorganisatie duidelijk dat de gedupeerden in theorie géén recht hebben op een officiële storingscompensatie.

De studenten mogen dus blij zijn dat ze tenminste nog iets krijgen van Ziggo, maar een bioscoopbon is wel erg mager. Buitenhuis is het daar niet mee eens. ‘Ziggo was niet verplicht een vergoeding te geven aan de bewoners van SSH&. Omdat wij veel vragen binnenkregen over een eventuele vergoeding is de Stichting Platform Huurdersbelangen (SPH) in gesprek gegaan met Ziggo voor een eventuele vergoeding. Deze vergoeding zou eigenlijk neerkomen op 1 euro, maar dat vonden we de moeite niet waard. Daarom kwam Ziggo met het alternatief van een bioscoopbon. Het is maar net hoe je er naar kijkt of je de compensatie weinig vindt of niet. Ik weet niet zeker of alle bewoners blij zullen zijn met een bioscoopbon, maar ik weet ook niet zeker of alle bewoners blij zouden zijn met maar 1 euro.’

In de toekomst wordt Ziggo verplicht om haar gebruikers tegemoet te komen als er weer een storing optreedt. Per 1 juli 2017 vindt er een wijziging plaats in de Telecommunicatiewet, waardoor providers verplicht zijn om een compensatie uit te keren bij een storing langer dan 12 uur. Het is voor alle betrokken partijen te hopen dat het niet zover hoeft te komen. ‘Een ontevreden klant wordt pas tevreden als er een goede dienstverlening is’, aldus Buitenhuis. ‘Wij hopen dat we dat kunnen regelen door het “redundant” maken van de internetverbinding, zodat storingen in de toekomst niet meer zullen voorkomen.’

Laat een reactie achter

Gerelateerde artikelen