Opbrengst Happietaria bekend

Pop-uprestaurant opgezet door studenten

Vanmiddag is de opbrengst van Happietaria Nijmegen, een pop-uprestaurant opgezet door vrijwillige studenten en sponsoren in Nijmegen voor het goede doel, bekend gemaakt. 

Schatting
Van 4 februari tot 4 maart konden liefhebbers voor €18,50 een driegangenmaaltijd verorberen in De Boot aan de Waal. Het resulteerde in een opbrengst van €30.186,10. De opbrengst van dit jaar zal voor 90 procent gaan naar hulporganisatie Tear, die zich inzet voor het arme deel van de bevolking van Noord-India.  

Lisanne Grasdijk, Pr- en bewustwordingscoördinator Happietaria Nijmegen, laat weten dat het bedrag nog een schatting is. Daarnaast zal 10% van de opbrengst naar Happy Gift gaan, de Stichting die de verschillende Happietaria's in Nederland coördineert. 

Om de twee jaar
Vorig jaar
haalde Happietaria €28.255,56 op voor een project in Bangladesh. Happietaria staat voor Nijmegen pas weer gepland voor het jaar 2018. Grasdijk: 'Happietaria is in principe een tweejaarlijks inititiatief. Als je het om de twee jaar organiseert, gaat het meer leven. Dit jaar was het in Nijmegen voor het eerst dat we het meteen een jaar na de vorige Happietaria organiseerden. We merkten dat het daarom dit jaar lastiger was om genoeg vrijwilligers te regelen.'     

 

Reacties (0)

Op dit bericht is nog niet gereageerd.

Laat een bericht achter

  1. Reageer als gast
0 Characters
Bijlagen (0 / 3)
Deel jouw locatie